Translate

Szukaj na tym blogu

środa, 11 czerwca 2014

Cos dla mam i przyszlych mam

Dzisiaj  recenzja ksiazeczek, ktore wlasnie przeczytalam.





Jestem w posiadaniu 2 ksiazek o ciazy :)

"Zdrowa ciaza - Poradnik kochajacej mamy " oraz
"Ciaza dla bystrzakow"

Dlaczego takie ksiazki?

Na kazdego przyjdzie pora :)

Ja wole juz wczesniej przygotowac sie do tego tematu, wiedziec jak to jest przed, w trakcie  i po.

Nie ukrywam , wybierajac te ksiazki patrzylam na opinie innych czytelnikow:)
Jest mnostwo ksiazek o tej tematyce. Dlatego chcialam wybrac te najlepsze  - niz zasypywac sie tonami poradnikow;)

Pierwsza to " Zdrowa ciaza - poradnik kochajacej mamy"



                                                              TUTAJ


Co mnie w niej ujelo zanim jeszcze zaczelam ja czytac? - Super, smieszne obrazki:)
Nie za bardzo wchodza mi ksiazki bez zadnych obrazkow :) Dlatego gdy przekartkowalam szybko ksiazke  i zobaczylam te smieszne ilustracje buzia mi sie ucieszyla ogromnie :)


Ja na ta ksiazke mowie encyklopedia ciazy hih - poniewaz jest strasznie gruba az 392 strony :)

W sumie ja dziele ta ksiazke na 3 etapy: ciaza, porod i zycie razem.

Pierwszy etap to  pomijajac etap zaplodnienia, rozwoju typowego dla kazdej ksiazki o ciazy mozna w niej znalesc np.

Jak dziecko wplywa na Ciebie.
Jak walczyc z hormonami ktore tak szaleja podczas ciazy, jak poradzic sobie z nieprzyjemnymi sytuacjami w trakcie ciazy krotko mowiac "skutkami ubocznymi" wielkiego brzuchola :)

Co jest dla Ciebie i Twojej fasoli najlepsze, co nalezy zjesc aby miec pewnosc ze kazde z Was jest odpowiednio odzywiane. Jak dziecko cie czuje jeszcze w brzuchu.

Drugi etap ksiazki to porod.

Jak to wszytekio sie odbywa, kto co i jak go odczuwa.

I ostatni etap;  jak to wszyteko wyglada juz razem, jak wyglada pierwszy miesiac z dzieckiem jak bezpiecznie zabrac go ze szpitala do domu, jak przygotowac dom na przyjecie dziecka, co jest niewskazane  i toskyczne , cwiczenia fizyczne :)

A takze jest rozdzial dla tatusiow :D:D:D - zeby tez czuli sie potrzebni w tej ksiazce. Dlatego nie zdradzam co tam dla nich jest :)

A takze dostajemy gratis dodatki:
plan przedciazowy, plodnosc, szczepienia, info o wczesniakach i mnogiej ciazy, skala depresji poporodowej, oraz tabele wielkosciowe  i masowe w poszczegolnych tyg ciazy.

Wg mnie fajna ksiazka, super poradnij i warto pomyslec nad zakupem tego typu poradnikow jeszcze przed planowaniem ciazy.
Wiadomo w internecie jest wszyteko. Ale co ksiazka to ksiazka !!!



Druga ciazowa pozycja to :

""Ciaza dla bystrzakow" wydanie III"



                                                              TUTAJ


Co moge powiedziec ta ksiazka jest calkiem inna niz ta pierwsza. Jest bardziej szczegolowa i scisle podzielona.
Rowniez nalezy do tych grubych encyklopedii  (368 str)

Ksiazka jest  podzielona na 5 czesci i w tym na 20 rozdzialow.
Kazdy rozdzial mowi o czyms innym.

Pierwszya czesc opowiada  o tym jak przygotowac sie do ciazy. Co trzeba dokaldnie robic, wiedziec. Jak ma wygladac wizyta  u lekarza przed. Rozpoznanie objawow ciazy . Jak nie spanikowac gdy juz sie dowiemy ze to faktycznie ciaza.

Ogolnie wszystko dotyczace ciazy, dieta, ruch, co jest wskazanie, czego w ogole nie mozemy robic w ciazy. Zakazane produkty !!! Jak z praca i seksem podczas ciazy.
Jak walczyc rowniez ze skutkami ciazy, jak czuc sie atrakcyjnie  i nie zwariowac.

Druga czesc.
Opowiada dokladnie o trymestrach ciazy.
Co w kazdym trymescie moze sie zdarzyc , jak sobie z tym radzic. Jak wygladamy w srodku. jak wygladaja wizyty u lekarza.badania prenatalne, i ogolnie ciaza po tygodniu. Wg mnie super, dokaldnie opisane, kazda dolegliwosc ktorej mozemy sie spodziewac w trakcie ciazy.

Czesc trzecia mowi nam  o porodzie, jak to wyglada, co trzeba zabrac ze sopba do szpitala, informacje  o znieczuleniu, jak wyglada noworodek, jakie bedzie mial badania, miec pewnosc ze wsyzteko z naszym dzieckiem jest w porzadku. Jak zadbac o siebie po porodzie, jak karmic dziecko co trzeba mu dawac do jedzenia, co dziecko oczekuje od nas

Czwarta czesc opowiada o szczegolnych przypadkach.
Mowa o przedwczesnych porodach i zatruciu ciazowym,problemy z plodem, infekcjami w ciazy, jak poradzic sobie z poronieniem , Ogolnie ten rozdzial jest o tym wsyztekim zlym co trzeba wiedziec, trzeba wszystko sprawdzac aby meic pewnosc ze my i dziecko jest zdrowe.

Ostatnia czesc jest o rzeczach o ktorych nikt Ci nie powie, o przekaskach dla ciezarnych oczywiscie tych zdrowych, i dokladny opis USG co mozna tam zobaczyc :)

Jak dla mnie ta ksiazka jest dopelnieniem tej pierwszej. W niej znajdziemy informacje  ktorych zabraklo w tej pierwzsej i na odwrot.

Dlatego wybralam te dwie ksiazki bo obie dopewniaja sie rewelacyjnie :)

5 komentarzy:

  1. Chętnie sprawdzę twoje propozycje :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja czytałam ostatnio świetną książkę o diecie w ciąży, ale nie mogę sobie przypomnieć jak si nazywała. Ale było tam świetnie wspomniane o suplementacji i o tym jak dbać os woją dietę, żeby nie zabrakło nam witamin. Ja już od samego początku ciąży mam bardzo duże problemy z zębami :( chyba czas się wygoogleować stomatolog wrocław stabłowice i się za to zabrać :(

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dla przyszłych mam i także dla tych aktualnych ja mogę polecić kalkulator ciąży https://plodnosc.pl/kalkulator-ciazy który pomaga nam wszystko dobrze obliczyć. Takie narzędzia są dość mocno pomocne jeśli chcemy panować nad każdym etapem naszego połogu. W moim przypadku taki kalkulator ciąży sprawdził się znakomicie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Moim zdaniem najlepiej w trakcie ciąży udać się do dobrego ginekologa. Ja chodze do kliniki Medic House w Warszawie i według mnie mają tam na prawdę dobrych lekarzy

    OdpowiedzUsuń